Barn i bur?

image

Ja men det känns ju ganska bekvämt. Eller begränsande iaf 🙂 Kanske inte helt lagenligt dock… Vi har två nya kattungar här hemma, och Sol vill undersöka. Ordentligt! Och samtidigt så tycker jag att hon är lugnare och mjukare med djur än med andra barn. De har sagt till mig på dagis att hon börjat att riva och knipa de andra barnen igen. Hon gör det om de kommer för nära henne, eller en det blir för många barn i rummet hon är i. Det blir helt enkelt en situation som hon inte kan hantera. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag säger till, jag visar att det andra barnet gråter och jag visar henne hur hon kan göra istället. Men jag får ingen som helst reaktion ifrån henne. Hur gör ni? Idag ligger jag med feber. Eller ligger. Jag har legat medans Sol varit på dagis, men nu när hon är hemma är det ju fullt röj oavsett om jag är sjuk eller inte. Det är nog de tyngsta dagarna – mina sjukdagar. Det funkar liksom inte att vara sjuk för mig.

Detta inlägg publicerades i Vår vardag och märktes . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Barn i bur?

  1. Ulrika skriver:

    Undvik situationen i möjligaste mån och punktmarkera.

    • 79krabi skriver:

      Problemet är på dagis. De tycker inte att Sol avviker och därför behöver hon inget extra….

      Väntar på att Martineofilmningen med personalen och bup ska komma igång, och hoppas att de ska förstå bättre då.

      Jag gör så, jag är som en skugga på henne om det finns andra barn i närheten. Det är tyvärr inte alltid jag hinner iaf.

Lämna en kommentar